HTML

asus eee pc 900 blog

Kellett egy új laptop. Nem vagyok geek, csak egy praktikus eszkozre vágytam. Az ASUS EeePC 900 mellett dontottem. Lássuk, jól-e?

Friss topikok

  • WoTLeaks: Melyiket válasszam? HD filnézésre kellene! és természetesen Windózos. www.gooo.hu/index.php?optio... (2012.05.31. 15:44) viszlát 7, helló pingvin
  • hlev: próbáld kia meegot meego.com/ nekem bevált és gyors (2010.06.26. 14:09) lejárt a garancia
  • madbal: @Mad200: az aksi jelenseggel nem lehet mit kezdeni, ezvan, szeriahiba. en mar megszoktam. webcamer... (2009.11.16. 20:50) windows7 és eee900
  • madbal: Tudja, most is, csak az eee-m az angol hardver, és fel van rajta cserélve az Y és a Z, meg hülye h... (2009.01.15. 17:28) win7 második látásra
  • Marci-04: Sziasztok az lenne a kérdésem hogy az Eee PC 2G Surf-ot hol lehet kapni magyarországon? előre is k... (2008.10.27. 21:42) A fétis tárgya - a test

2008.07.20. 13:45 madbal

teszt 10.0 - két hónap után

Címkék: teszt 900 eee akku

Több, mint két hónapja van eee kilencszázasom. Ez idő alatt bőven volt lehetőségem kitapasztalni, sőt, trükközni is vele. Most a hardverről lesz szó.

A merevlemez, RAM és processzor szentháromság (10/10)

Féltem, hogy a 900-as processzor gyenge teljesítményt nyújt majd a csilivili flash weblapokon, tömörített video lejátszásakor vagy több alkalmazás egyidejű használata során, de azt kell mondanom, hogy ezt a részt pont jól lőtték be. Nyilván, a netbookok számára fejlesztett 901-es még gyorsabb és energiatakarékosabb lesz, de a Centrino -leszámítva fogyasztását- kiválóan teljesít, pont annyit, amennyit kell. Tuti, hogy nagy érdeme van ebben az 1GB RAM-nak is, de hogy a 7.0-ás photoshop 6mp alatt üzemkész, azért az nagyon rendben van. A 16GB háttértár, ha az ember nem ide menti le fél életét és a torrentbirodalom összes divx-ét, több, mint nagyvonalú. Lehet finnyáskodni, hogy melegszik, hogy az Atom gyorsabb, de mindennapos feladatokra (dokumentum, böngészés, mail, képnézegetés, sőt, szerkesztés, médiafile lejátszás) már ez a 900-as gép is tökéletes. Azt kaptam, amit szerettem volna.

A képernyő (9/10)

Köszönhetően a 1024-es felbontásnak, nem tűnik rémesen kicsinek, bár összehasonlítva egy nagyképernyős hagyományos laptoppal, nagyon aprók a betűk, a pixelek. A felbontást javítani 9" esetén teljességgel felesleges, ha a képernyő méretét növelnék, akkor a gép is megnőne vele együtt, abban meg semmi pláne nincs. Az élessége és fényereje pedig több más laptop büszkeségére válna.

Billentyű, tapipad (7/10)

A klikkek kemények, a tapipad is furcsa picit, nem beszélve arról, hogy kicsi. Túl lehet élni, de itt érződik, hogy olcsó anyagból kellett dolgozni. A 901-ben már azért nagyobb, és a klikkelésen is javítottak. A billenytűzet tényleg megszokható, még ha bajnok sebességgel tízujjazni még a legtüzesebb titkárnő sem tud rajta.

Hang, wifi, webcam, mikrofon (9/10)

A hangszóró szórja a hangot, a wifi meg működik. Jó, ennél egy fokkal kellemesebb a helyzet: a hangkártyát hifire kikötve is igen kellemes hangot kapunk, és a wifi is jó messzire elvisz, messzebbre mint a régi laptopom. Bár a mikrofon néha alapzajos volt, a webcam mindig megfelelő képet ad.

Akkumulátor (5/10)

A necces pont. Sajnos, nem lehet otthonfelejteni a madzagot, így a 930 grammhoz jó esetben még mindig hozzájön az a maradék 120g, amit a töltő jelent. Igaz, a rendes laptopom töltőjét is mindig magamnál hordtam, és az sokkal nehezebb volt. És ami a tapasztalat: a gép csurig töltött aksiról a vészhelyzetig 110-120 perc alatt merül le.

Design, kellékek, perifériák (10/10)

Azt még sosem hangsúlyoztam eléggé: az eeekhez hordozótasak is jár. Puha, plüssszerű anyagból készült, diszkrét, kávéfoltot megtűrő szürke színben. Eszméletlenül hasznos. Egy párhetes gépen is lehet látni a mindennapos hordozás nyomait, míg az eee külső borításán egyetlenegy karc sincs, köszönhetően a táskának. A perifériák, mint USB hely, VGA kimenet, LAN, hangcucc, és MMC/SD hely remekül, megfelelő számban vannak elhelyezve. És jöjjön a design: a mai napig örömmel fogom meg, fehér, helyes, praktikus, cuki, és gyönyörű, elhiszem, hogy valakinél fétistárgy.

A hardver részben 10 pont levonás az 60-ból, főleg az aksi miatt, így nem 'best buy', hanem 'csak' rendkívül jó kütyü. És még a szoftver hátravan.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eeepc.blog.hu/api/trackback/id/tr18530701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TyreX 2008.07.29. 14:39:56

Felhívom a figyelmet, hogy ez a 900 -as proci nem centrimo 3 -as chip együttes tagja. Mivel nincs benne speedstep technológia sem... Nekem pl ez hiányzik nagyon ebből a kis gépből. Azaz, ha aksival kapcsoljuk be, csak akkor tul lejjebb menni a frekvencia nevezetesen 630MHz -re. De vissza nem tud menni rgo lassabb a gép, mint táppal.
Lenne egy kérdésem. Ti is észrevettétek, hogy amikor bebootol az XP bootolás után 5-15mp múlva kigyullad a HDD LED és egy 4-5 mp -re úgy lefogja a gépet, hogy még a start menü sem nyílik meg. De utána már minden OK. Vagy csak én fogtam ki megint egy selejtesebb vackot. Jó mondjuk én amint bejön a 901 -es model, még aznap le is cserélem. Bár a gépnek jó a sebessége. Max Payne 1024*600 -ban meg sem reccen. Úgyhogy jó a kis gép. Csak valahogy mintha a 901 -es tartalmazna egy rakás ráncfelvarrást!!!

slippy 2008.08.06. 14:00:20

nekem 701-esem van, és linuxos. asztalin van xp, viszont ott (bejelentkezőablak után) nem hogy 4-5 másodperc, hanem legalább 1perc mindenféle túlzás nélkül amíg feláll a rendszer. pedig vinyók nincsenek tele, igazából nem lenne ami lefogja, de hát ez van :)
d[oO]b

slippy 2008.08.06. 14:04:50

sorry a duplázásért, csak még eszembejutott valami az akksival kapcsolatban.
külföldről már emberi áron lehet kapni elég nagy teljesítményű (10400mAh) akksikat, amit talán a 900-as széria meg is követel, a 700-asok pedig szinte "egész nap" elvannak vele :)
d[oO]b

madbal 2008.08.06. 14:51:10

Tyrex, kiraly infok! Nem is figyeltem eddig, de tenyleg van benne valami, lassabb, ha akkuval inditom!

Slippy, duplazz nyugodtan :) A 10400-tól kicsit félek, mert olvastam már szétfolyt eee-kről, amire a gyártó nem vállalt garanciát. Bár, lehet hogy nem tudom kikerülni az ebay-es rendelést.

TyreX 2008.08.19. 22:31:03

Nem akarok itt antireklámot csinálni, de kicsit csalódtam a 900 -asban. Bedöglött a ventije a kicsikének. Olyan hangot hallat, mint egy 10 éves 486 -os prociventillátora. Úgyhogy ha lesz egy kis időm viszem is szervizbe. Én nem cserélném le az aksiját. 2,5 órát bír aksival. Ez akár egy filmre is elegendő lehet. Amúgy azon gondolkodtam, hogy az Asusnak kellene csinálnia egy olyan modellt is, ami ugyan úgy nézne ki, mint az Eee 901 csak legdurvább GMA -val és CoreDuo ULV -vel. Ami legalább 3X lenne gyorsabb minden téren. Mondjuk lehet, hogy vagy 150e lenne az ára, de én azonnal megvenném. De most nem? Annyira jó lenne, ha kifejlesztenének egy kompromisszum mentes modellt is. Szerintem lenne rá igény!
süti beállítások módosítása