HTML

asus eee pc 900 blog

Kellett egy új laptop. Nem vagyok geek, csak egy praktikus eszkozre vágytam. Az ASUS EeePC 900 mellett dontottem. Lássuk, jól-e?

Friss topikok

  • WoTLeaks: Melyiket válasszam? HD filnézésre kellene! és természetesen Windózos. www.gooo.hu/index.php?optio... (2012.05.31. 15:44) viszlát 7, helló pingvin
  • hlev: próbáld kia meegot meego.com/ nekem bevált és gyors (2010.06.26. 14:09) lejárt a garancia
  • madbal: @Mad200: az aksi jelenseggel nem lehet mit kezdeni, ezvan, szeriahiba. en mar megszoktam. webcamer... (2009.11.16. 20:50) windows7 és eee900
  • madbal: Tudja, most is, csak az eee-m az angol hardver, és fel van rajta cserélve az Y és a Z, meg hülye h... (2009.01.15. 17:28) win7 második látásra
  • Marci-04: Sziasztok az lenne a kérdésem hogy az Eee PC 2G Surf-ot hol lehet kapni magyarországon? előre is k... (2008.10.27. 21:42) A fétis tárgya - a test

2008.06.16. 21:13 madbal

teszt 8.0 - telepitős hétvége

Címkék: linux teszt oprendszer 900 eee

Bár a foglalkozásom távol áll a bitbányásztól, eddig nem okozott gondot egy oprendszer installja, igyhát pénteken hirtelen elhatározásból úgy döntöttem, hogy felrakom az XP-t. Biztos voltam benne, hogy nem fog gondot okozni, hogy nincsen USB-s CD/DVD-meghajtóm, van nekem 1GB flash kártyám, az elég egy installhoz. Ráadásul van itt több útvezető is.

Tévedtem.

Az első elképzelésem az volt, hogy ha mindent beállitok a bootolásnál, a kártyára simán felmásolom a CD tartalmát, akkor bebootol róla, mint egy cd-ről, és nosza, már fenn is van. Azóta megtanultam a bootsector fogalmát, igy érthető, hogy a xandroson túl miért nem jutottam.

Másodszorra érezvén a büdöset, lépésről lépésre követtem az eeeguides tanácsait. Egyrészt bevetettem egy normálisabb méretű (4GB) pendriveot is, gondolván helyesen, hogy a kártyaolvasó az nem USB külső eszköz. Ennek a módszernek a lényege, hogy csinál egy USB_PREP8 beállitásai szerint konfigurált FAT16 filerendszert a PeToUSB segitségével, amire rátesz egy bootsectort. Majd az USB_PREP8 a telepitő CD-ről ir egy átmeneti temp képfilet, amiből rámásolja a filestruktúrát a kijelölt USB drive-ra. Bootolható, telepitőfileokat tartalmazó preparált USB-nk lesz a végire. Nosza, beletetesz, bebootol, telepit, örül, illesztőt telepit, összeset, újrabootol, ellenőriz, újrabootol, majd a végén kihúzza a pendrive-ot, újrabootol, hol a hal. Hol a hal? Hal, Hal.dll? Seholahal. Pendriveon maradt a hal. Bár lépésről-lépésre követtem a leirást, a hal a másodszori telepitéskor is a pendriveon maradt, igy csak a pendriveval bedugaszolva volt hajlandó bootolni. Ha nincs pendrive, nincs hal, s ha nincs hal, nincs xp sem. Fércmunka. 

Közjáték: hogy mégis használhassam, a mellékelt support CD segitségével pendrivera irtam a xandros telepitőt. A kb 800MB telepitő másolása kb 6 perc volt, majd további 6 perc, mig a rendszer feltelepült. Kiváló, friss Xandros, 12 perc alatt, a romokban heverő xp helyére. Bár, az előzőleg FAT32-re formázott D-t nem látta, igy csak 4GB-on garázdálkodhattam, de működött. Azért az nem jó jel, hogy egy ilyen 'formázz és particionálj mindent újra' telepitéskor kihagyja a D meghajtó 16 GB-át is, és erre a bugyuta xandros alatt nincs is mód, hogy kijavitsam, tehát megint parancssorolni kellett volna.

Megoldás: Hans, az eeeuser.com-ról, klasszikus módszer szerint, ahogyan középiskolás számtechen tanitották. Külön bootlemezt készit SD kártyára (physdiskwrite -u wxpboot.ima), igazi win98-as jelleggel, fdisk meg minden, ó istenem, de retró, leszed minden létező particiót, közben átmásolja az XP telepitőCD tartalmát pendrive-ra (ezt a lépést akár NLite-tal meg is bolondithatjuk) majd bebootol SD kártyáról, ahol pendrive-ról átmásolja a belső lemezekre a telepitőkészlet (i386 könyvtár), beirja egyszerűen a winnt.exe-t, majd szépen formáz, s telepit. Ha ügyes lettem volna, akkor a D:-re teszem a telepitőket, s akkor nem szuperbiztonságos FAT32-n menne az XP, nade nüansznyi, most megy, most jó.

Ha valakit érdekel, jelezze commentben és megirom a magyar step-by-stepet!

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eeepc.blog.hu/api/trackback/id/tr74524459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Joe Pass 2008.06.23. 09:53:51

Hát... nekem egy kicsit gyors volt, mitagadás... :D
...de csak akkor írd le, ha van rá időd - előbb elolvasom a ~user.com-ról linkelteket.

skynet 2008.07.03. 11:09:39

egyszerűbb módszer annak, akinek van floppy meghajtója valamelyik gépében:
- floppyból bootlemezt készít (pl win xp alatt formáz)
- hp usb storage tool és a bootfloppy segítségével pendrájvot bootolhatóra formáz
- pendrájvra xp install cd tartalma felmásol pl winxp könyvtárba
- pendrájvról bebootol, cd winxp\i386
- winnt

kész, mehet rá a win xp.

zooly 2008.07.13. 10:38:15

Nekem működött az eeeguide-os leírás. A lényeg, hogy a 16GB-os SSD-ről törölni kell a partíció(ka)t, csak a 4GB-osra kell csinálni egyet és arra telepíteni a Pendriveról. Ha már felbootolt az XP akkor cmd > diskpart (ezzel lehet paritciót készíteni a 16GB-osra.

Jeleleg most egy full XP Prof SP3 van a gépen, 1GB szabad hely maradt a 4GB-oson, a SWAP-et és a Program Files-t áttettem a 16GB-osra.

Egyetlen problémám ami felmerült, hogy IE7 alatt nem működik a kétujjas scrollozás - driver reinstall, stb. sem segít rajta.

SkyFox 2008.07.16. 09:41:34

Az USB_Prep8 - PeToUSB telepítés működik, én is így telepítettem. Bár én zooly-val ellentétben az usb-s bootot követően beléptem a c:/boot.ini-be és kivettem az usb-s boot sort. Ennyi.

Amúgy javaslom, ha windows-t használtok akkor a swap-ot kapcsoljátok ki, mert az kifogja nyírni az SSD meghajtót, hisz az OS állandóan használja és sokszor ír a drive-ra.

zooly 2008.07.17. 20:33:26

Azóta SWAP-et én is kikapcsoltam, bőven elég az 1GB RAM arra amire használom - még egyszer sem írta ki, hogy kevés lenne. Max veszek majd egy 2GB-os modult, 7-8 ezer forintért már lehet kapni.

Egyébként most vettem hozzá USB-s BlueTooth adaptert, sikerült megtalálnom a legkisebbet a piacon. Pont így néz ki: www.mrgadget.com.au/catalog/images/mrgadget_stubby_USB_bluetooth_adapter.jpg és csak bruttó 3600 Ft.- volt. Így már tudok netezni bárhol a telefonomon keresztül.

Kakadu 2008.08.07. 07:35:51

hi

engem érdekelne a lépésről lépésre telepítés, xpre gondolok, van 1 gb pendrive és hogyan tudok boot pendrive-ot készíteni, angolul megtaláltam, de no angol tudás, így kérem segítségedet, egyelőre még nincs meg a 900-asom, ősszel lesz meg, mindodáig csak érdeklődök hogy hogysmint megy egy ilyen művelet:) köszönöm előre is segítségedet!
süti beállítások módosítása