HTML

asus eee pc 900 blog

Kellett egy új laptop. Nem vagyok geek, csak egy praktikus eszkozre vágytam. Az ASUS EeePC 900 mellett dontottem. Lássuk, jól-e?

Friss topikok

  • WoTLeaks: Melyiket válasszam? HD filnézésre kellene! és természetesen Windózos. www.gooo.hu/index.php?optio... (2012.05.31. 15:44) viszlát 7, helló pingvin
  • hlev: próbáld kia meegot meego.com/ nekem bevált és gyors (2010.06.26. 14:09) lejárt a garancia
  • madbal: @Mad200: az aksi jelenseggel nem lehet mit kezdeni, ezvan, szeriahiba. en mar megszoktam. webcamer... (2009.11.16. 20:50) windows7 és eee900
  • madbal: Tudja, most is, csak az eee-m az angol hardver, és fel van rajta cserélve az Y és a Z, meg hülye h... (2009.01.15. 17:28) win7 második látásra
  • Marci-04: Sziasztok az lenne a kérdésem hogy az Eee PC 2G Surf-ot hol lehet kapni magyarországon? előre is k... (2008.10.27. 21:42) A fétis tárgya - a test

2009.01.12. 16:30 madbal

windows7 és eee900

Címkék: microsoft teszt szoftver oprendszer 900 kafa

Amikor sokadjára szellőztették meg, hogy az új Windows nemcsak a Vistát, hanem a netbookok windowsos platformját, az XP-t is váltani fogja, hát, minimum szkeptikusan álltam hozzá a hirhez.  Emlékszem még arra a nyári két hetemre, amikor az atomeromu testbe épített Dell gépem behalt a Vista alatt, és szégyenszemre le kellett fokoznom a hétéves oprendszerre. Féltem, hogy ha ezen a vonalon indulunk el, akkor a 900-as celeronja és memóriája egyszerre ég ki, amint meglátja a SETUP menut. Nos, az elso beszámolók szerint a MS komolyan gondolta, hogy a netbookok is elbírnak majd a hetessel. Így amikor elérhetové vált a béta tesztverzió, immáron legálisan, nem haboztam, kovette m az útmutatót, a hétvégén letoltottem, és tegnap éjjel elindítottam a setup-ot.

Hogy mennyi ido alatt futott le, fogalmam sincs, aludtam, de reggel már a regisztrációs képernyo fogadott, beírtam, és kohogve, lassan, de beindult a Betta splendens. A wifi, a hang azonnal megvolt, a képernyo is színesen ment, bár nem a helyes felbontásban. A wifirol frissítve magát, update update, azonnal megtalálta az új videokártyát is. Manuálisan melléraktam az mp3 javító patch-et, bár nem kérte, de biztos, ami biztos. Kikapcsolatm a virtuális memóriát, hogy ne karcolja az SDD-ket feleslegesen, majd újraindítottam, és azóta megy.

Windows, megy, gond nélkul.
Ezaflashge##vágod.

Sot, ha a legegyszerubb grafikára teszem (computer, properities, advanced settings, advanced, settings, adjust for best performance), még a sima XP sebességét is mintha felulmúlná, de minimum utoléri.

Miért jobb, mint az XP? Egyrészt, a sok service packtól meg szoktam bolondulni. SP1-re SP2-re SP3, ha új nadrágot veszek, nehogy már a sliccfelvarrással kezdjem rogton. Másrészt a hálózati tallózásnál még nem volt olyan az XP-nel, hogy ne kelljen otperc szunetet tartani,míg megtalálja a kívánt gép foldereit. Itt kulonleges buherálás nélkul mindent megtaláltam. Szeretem a gadgeteket is, a letisztultabb feluletet, a gyors keresést, a képkezelo rendszert, klassz az új wordpad.

Nade miért windows? Mert a megszokott szoftvereim ezen mennek. Photoshop (nem, a GIMP nagyon nem alternativa!!!), winamp 2.8, iview, chrome, opera, office (bár az openoffice3 elég jó!). 

Nyilván, elso blikkre még mindig a gyári eee-xandros tetszik legjobban, azzal még gyorsabbnak tunik, azonnal játssza a divx-et, logikus rendszeru, és a pingvines lesiklós is csak ott van, de ha sorrendet kell állítani az eddig kipróbált rendszerek kozt, akkor elsore ime:

Xandros eee easy
Windows 7
Windows XP
Xandros full desktop
Ubuntu 8.04 (miért nem hegesztik meg automatára a wifi/hang/LAN támogatást?)
az a pendriveos minilinux, ami annyira pici helyet foglalt, hogy elveszett a gyerek szobájában

További tesztek jonnek.

(Update: ékezetek nélkul, vagy legalábbis csak félig, mert bár a magyar karakterkészletet is feltettem, az YZ bosszantó csere miatt maradtam UK keyboard mellett, abban meg nincsen benne minden)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eeepc.blog.hu/api/trackback/id/tr99873072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mad200 2009.11.16. 19:56:37

Sziasztok!

Vettem egy használt eee900-at. két problémám lenne vele:
Az egyik, hogy az akkumulátor állapotát teljesen hibásan jelzi ki. üres állapotot jelez fél óra után de utnna még 1,5órátmegy. A másik pedig h, a webcmera képe használhatatlanul sötét.
Mit lehet ezekkel kezdeni?
A válaszokat előre is köszönöm!

madbal 2009.11.16. 20:50:21

@Mad200: az aksi jelenseggel nem lehet mit kezdeni, ezvan, szeriahiba. en mar megszoktam. webcamerahoz illesztoprogramot cserelj, vagy setting, alap xandros pl nagyon hasznalhato kepet ad, van remeny!
süti beállítások módosítása